Kom in beweging!

Mag ik wel gaan wandelen gezien de coronamaatregelen?

Ja, een wandeling maken mag. Bewaar minimaal 1.5 meter afstand en zoek geen drukke plekken op. Houd je altijd aan de richtlijnen van het RIVM.

Wist je dat…

Wandelen een enorm positief effect heeft op het humeur. Wandelen maakt serotonine aan. Serotonine wordt ook wel het gelukshormoon genoemd. Het wordt aangemaakt wanneer je in beweging bent en/of mooie dingen aanschouwt.

Ga er op uit en ontdek al het moois wat er te zien is en werk op een leuke manier aan je gezondheid.

Wandelen is fantastisch voor je humeur dus waarom nog langer binnen zitten?!?

Buiten zijn en beweging helpen bij depressie en onprettige gevoelens, maar is ook:

  • Goed voor spieren en botten
  • Goed voor hart en bloedvaten
  • Goed tegen diabetes
  • Goed voor de hersenen
  • Goed voor de longen
  • Goed tegen angsten
  • Goed voor de nachtrust
  • Goed tegen overgewicht
  • Goed voor de spijsvertering

Leuke wandelapps

OMMETJE

BLOKJE OM

Start met vrienden, familie of collega’s een eigen wandelcompetitie of ga de uitdaging aan tegen de rest van Nederland. Hierdoor kan je op een leuke manier samen wandelen, zonder dat je op de dezelfde locatie bent. Zo motiveer je elkaar om dagelijks een Ommetje te maken.

De Ommetje-app is ontwikkeld met hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder. Hij vertelt je na iedere wandeling een interessant hersenfeitje.

Klik hier voor meer informatie en downloaden.

Altijd een wandeling met jouw locatie als startpunt! Waar je ook bent.

Het werkt heel simpel:

Kies de afstand die je wilt lopen, je krijgt een route-suggestie en kunt vrijwel direct aan de wandel. En je krijgt zelfs een overzicht van leuke plekken op jouw route.

Klik hier voor meer informatie en downloaden.